Wayfinding og visuel identitet

Zealand Pharma

Når vejen fra A til B ikke er én lige linje

Wayfinding kan være kompleks og udfordrende – men veludført wayfinding kan også hjælpe i rette retning samtidig med, at det kan give et næsten kunstnerisk udtryk til væggene.

Medicinalvirksomheden Zealand Pharma flyttede i efteråret ind i deres nye domicil i Søborg – et domicil bestående af et helt nyt mødecenter samt to eksisterende bygninger i tre etager, som begge skulle gennem en større renovering, hvor vægge skulle flyttes, gange udvides og lokaler fordeles. Et stort og komplekst byggeri at finde rundt i for både ansatte og gæster.

Matcher omgivelserne jeres brandidentitet?

Jakob Hansen

Jakob Hansen

Project Manager

+45 4454 5415 jh@brandfactory.dk
Wayfinding-zealand-Pharma

Alt i spil

Zealand Pharma kontaktede BrandFactory for at få kompetent hjælp til opgaven – helt fra design- og konceptudvikling af den grafiske linje til, hvorledes wayfindingen skulle placeres for at have bedst mulig effekt for brugerne. En åben opgave og proces, hvor alt var i spil i en tæt dialog mellem Zealand Pharma og BrandFactory.

Efter en række indledende møder, hvor tegnestuen præsenterede idéer og oplæg til forskellige løsningsmuligheder, blev retningen for projektet lagt fast og idéer og koncept konkretiseret. Farver, former og materialer kom på plads og konkrete udkast fløj frem og tilbage mellem Zealand Pharma og tegnestuens kreative hoveder.

Vægprint-kontordekoration-domicil-zealand-pharma

Kompetencer i spil

kontordekoration-domicil-zealand-pharma

Kort og godt

Alt blev undervejs i processen vendt og drejet, indtil alle behov i wayfindingen var opfyldt tilfredsstillende – og konstant med tanke på, at løsningerne samtidig skulle være både flotte og anvendelige.

Blandt andet blev typen af kort til pylonerne tegnet, tegnet om, justeret og finjusteret. Alt sammen indtil at kortet var let for brugeren at afkode, og dermed ledte vedkommende mod rette destination uden problemer. Etageangivelser, elevatorskilte, henvisningsskilte, lokaleangivelser og meget andet kom ligeledes under kærlig behandling, så stil, tone og brugbarhed spillede sammen i én skøn forening i sidste ende.

Præcisionarbejde i metermål

Opmålinger af lokalerne i de tre bygninger blev foretaget, og filer på samtlige elementer blev klargjort i vores kreative afdeling. Massive trærondeller med folie med negativt skåret budskab blev produceret sammen med udskårne akryl-ikoner og ligeledes monteret på trærondeller. Folier med etageangivelser blev printet, og de mange meter glasfolier røg i printeren.

Hurtig montering

I et stort koordineringspuslespil mellem diverse håndværkere, og begrænset adgang til de forskellige bygninger, blev BrandFactorys montører tildelt 4 dage til henholdsvis første og anden etape af monteringen af de mange elementer. Fra tidlig morgen til sen aften blev der arbejdet på højtryk indtil, at det endelige resultat stod klar.

Resultatet taler for sig selv: Zealand Pharma har fået løftet de eksisterende bygninger op på et helt nyt niveau med en wayfinding, som næsten i sig selv kan gøre det ud for en kunstnerisk udsmykning. Det nyopførte mødecenter har wayfinding i samme stil og tone som de resterende bygninger – og den indbyrdes arkitektoniske forskel til trods er alt kædet sammen med en klar designmæssig rød tråd.

Vægprint-domicildesign
  • 5 gode tips til en succesfuld messe

    Blog

    Messer kan være en effektiv metode til at skaffe nye leads og skabe interesse for dit brand og dine produkter – hvis det altså gøres rigtigt. Sørg for at få mest muligt ud af det ved at følge disse fem gode råd.
  • Er din firmabil en del af din branding

    Blog

    Bilindpakning og dekorationer på køretøjer er en af de mest effektive metoder, når du vil øge kendskabet til dit brand – og så er det endda også en af de mest økonomiske. Vil du læse mere om alle fordelene?
 ? 
Kan vi hjælpe?