Find vej til den gode shopping-oplevelse

Sandvika Storcenter

BrandFactory har gjort det nemmere at navigere sig til den gode shopping-oplevelse i Sandvika Storcenter

Den gode shopping-oplevelse starter allerede inden kunden møder varerne på hylden – for i første omgang skal de kunne finde frem til dem. Gennemtænkt wayfinding på baggrund af et velovervejet navigationskoncept sikrer sin del af den gode shopping-oplevelse ved at gøre det nemt og hurtigt for kunden at navigere rundt i junglen mellem kjoler, potteplanter, kaffemaskiner, bærbare computere og bland-selv-slik.

Vil du også skabe en god kundeoplevelse?

Tina Harboe Andersen

Tina Harboe Andersen

Customer Relations Manager

+45 5060 7600 tha@brandfactory.dk
Digital signage Sandvika Storcenter

Wayfindingen skal være let og intuitiv, så man som kunde nemt og hurtigt kan afkode den og finde det man søger. Det gælder i mindre butikker såvel som i store og mere komplekse indkøbscentre – Sandvika Storcenter, som er et af Norges største indkøbscentre, er ingen undtagelse. Her har BrandFactory har været med bag linjerne i at skabe et velovervejet og velgennemtænkt navigationskoncept. I store kommercielle miljøer, som der her er tale om, er det en stor fordel, hvis analoge og digitale løsninger supplerer hinanden og derigennem skaber et kundevenligt grundlag for wayfindingen.

"Digital wayfinding er blevet brugt i mange år med varierende succes. Der har ofte været mere fokus på at “hoppe med på den digitale bølge” end at sikre, at den besøgendes behov er blevet analyseret, behandlet og implementeret," siger Kristin Eide, leder af Digital Signage i BrandFactory Norge.

Wayfinding skilte Sandvika Storcenter

Ét klik og alt er opdateret

Opgaven fra Olav Thon Group, som er ejer af bl.a. Sandvika Storcenter, lød på at finde et navigationskoncept til fremtidig implementering i gruppens indkøbscentre, hvor samspillet mellem wayfinding, centrets hjemmeside og mobilen supplerer hinanden til hurtigt, let og intuitivt at kunne finde rundt. Information om butikker og kort over centrene skulle kunne opdateres med ét enkelt klik og således ændres på alle medier samtidig. Dette bl.a. for at spare kostbar tid og reducere risikoen for fejl.

BrandFactory blev valgt som partner pga. vores omfattende erfaring og ekspertise med profilering af indkøbscentre. I tæt samarbejde med Olav Thon Group, Sandvika Storcenter og softwareleverandøren Media Vision Group AB udviklede vi en service, der opfylder samtlige af de stillede krav til løsningen.

"Vi er meget tilfredse med den nye digitale kort-løsning for Sandvika Storcenter, der er leveret af BrandFactory."

"Trods centrets komplekse bygning gør tjenesten det let for besøgende hurtigt og nemt at finde, hvad de leder efter. Besøgende kan også få ruten via sms, som har været en vigtig del at få på plads. Så hvis du ikke kan huske vejen fra wayfinderen, har du den på din mobil. Det betyder også, at vi kan placere færre wayfinders, og alligvel kan den besøgende let kan finde det de søger. Vi er meget tilfredse med både samarbejdet og resultatet," udtaler Kjersti Brundtland Stople, som er marketingkoordinator i Sandvika Storcenter.

Wayfinding skilte Sandvika Storcenter

Intuitiv wayfinding med mobil integration

I samarbejdet på projektet parterne i mellem kom vi frem til en kortløsning, som er meget brugervenlig. Hver enkelt kunde kan hurtigt og intuitivt finde det de søger. Menuen giver et godt overblik over butikker, restauranter m.v. samt genveje til nyttige steder som toiletter, kundeservice, afhentningspunkter, pengeautomater m.v. Gennem muligheden for at integrere apps til både fly, busser, tog, turistinformation m.m., får brugerne ydermere hjælp til at finde vej fra centret til byens centrum, ligesom de kan få realtidsopdateringer på køreplaner for busser og tog, hvis de ønsker det. Og ikke mindst kan brugerne få kort og information direkte ind på deres smartphone vha. en QR-kode eller en sms.

Analoge løsninger

For at sikre hurtige navigationsmuligheder i indkøbscentret, producerede BrandFactory ydermere et bredt udvalg af oplysnings- og henvisningsskilte. Løsningerne øger den positive helhedsoplevelse af centret, hvor flere overflader ydermere er blevet monteret med folie, som har et eksklusivt udtryk. Det har derudover den positive sideeffekt, at overfladerne er blevet mere modstandsdytige overfor skidt, snavs og slid.

Folie

Kompetencer i spil

Folien beskytter fladerne i Sandvika Storcenter

Alt-i-ét-løsning

Med BrandFactorys ekspertise inden for både analog og digital skiltning, har vi leveret ét samlet navigationskoncept, hvor analoge og digitale løsninger kombineres til den optimale brugeroplevelse. Resultatet er et shoppingcenter, som er let at navigere i og som har et ensartet og eksklusivt udtryk.

Infoskærm sikre nem navigation i Sandvika Storcenter
  • 5 gode tips til en succesfuld messe

    Blog

    Messer kan være en effektiv metode til at skaffe nye leads og skabe interesse for dit brand og dine produkter – hvis det altså gøres rigtigt. Sørg for at få mest muligt ud af det ved at følge disse fem gode råd.
  • Er din firmabil en del af din branding

    Blog

    Bilindpakning og dekorationer på køretøjer er en af de mest effektive metoder, når du vil øge kendskabet til dit brand – og så er det endda også en af de mest økonomiske. Vil du læse mere om alle fordelene?
 ? 
Kan vi hjælpe?