Kids' City

Dansk Arkitektur Center

Visuelle virkemidler i børnehøjde

Hvordan kan vi have det endnu sjovere sammen i byen? Udstillingen »Kids' City« hos Dansk Arkitektur Center viser nogle af de bedste eksempler på arkitektur skabt til leg og fællesskab.

Med den nye udstilling skulle de spændende lokaler i BLOX endnu engang transformeres. Det visuelle udtrykt krævede montering af kilometervis af folie og hertil en masse udstillingsskilte, som formidler udstillingens budskab.

MANGLER DU EN SPARRINGSPARTNER?

Morten Larsen

Morten Larsen

Project Manager

+45 4044 6284 mol@brandfactory.dk
Floorgraphic dansk arkitektur center

Høj effekt med få midler

Allerede når gæster træder op ad den lange farverige og foliebelagte trappe mod Kids' City-udstilling, bliver de mødt i et perspektiv tilpasset perfekt til børn og barnlige sjæle. Med farver, effektfuld formidling føres gæster gennem Dansk Arkitektur Center og ind i en verden af oplevelser, sjov og leg.

Kids City brandfactory

Kompetencer i spil

Folie brandfactory

En by i byen

Udstillingen er bygget op af en masse forskellige områder: Små folieret huse, inspireret af børnehuset på Frederiksberg, løbebakkerne, der er inspireret af cykelslangen ved Dybbølsbro og en LEGO-station omkranset af en flot gul floorgraphic, hvor børn og voksne kan samles om legen. 

Floorgraphic

Formidling for alle

Ved alle de forskellige områder er der monteret information og billeder, så børn og voksne kan læse om arkitekturen og tankerne bag udstillingen. Vha. af visuelle virkemidler og kommunikation er der skabt et rum for fælles læring, hvor leg og læring går hånd i hånd.

Dansk Arkitektur Center BrandFactory
  • Er din firmabil en del af din branding

    Blog

    Bilindpakning og dekorationer på køretøjer er en af de mest effektive metoder, når du vil øge kendskabet til dit brand – og så er det endda også en af de mest økonomiske. Vil du læse mere om alle fordelene?
  • DEN FYSISKE BUTIK ER UMAMI

    Blog

    Umiddelbart kan det lyde som noget sludder. Men der er noget om snakken: Den fysiske butik er – eller bør være – dét, som den digitale butik ikke er. Den fysiske butik er den »umami«, som man ikke kan opnå online.
 ? 
Kan vi hjælpe?