Design med en duft af benzin

Jönsson Consulting A/S / Team Hyundai Denmark

Fra drengedrøm til virkelighed

Mange drenge har en drøm om at få fingrene i en vaskeægte racerbil. Dén drøm er gået i opfyldelse for Søren Jönsson, founder af Jönsson Consulting A/S, som også er ejer af en toptunet udgave af en Hyundai i30 N TCR, som kan bide skeer med selv de mest bidske Lamborghini, Porsche og Ferrari – men også for vores Art Director, Thomas, som i bogstaveligste forstand fik fingerene i bilen, og lavede et design, hvor man kan mærke farten, selv når bilen holder i pit og smage benzinen i luften, når den suser forbi.

Team Hyundai Denmark er fællesbetegnelsen for de kørere – heriblandt Søren selv, Jan Engelbrecht CEO hos Eva Solo – samt mekanikere og mange andre, som yder deres absolut bedste for at få den specialbyggede i30'er til at kunne klare en lang sæson af 12- og 24-timers racerløb kloden rundt.

 

Janne Fredslund

Janne Fredslund

Nordic Customer Relations Manager

+45 4454 5421 jf@brandfactory.dk
Bilindpakning

Krav, fri leg og en langsom Lamborghini

Team Hyundai Denmark briefer Thomas på et opstartsmøde i begyndelsen af processen om, hvilke krav der stilles til det endelige design, hvor det bl.a. gøres klart, at designet skal være bidsk, effektfuldt og genkendeligt blandt de mange andre biler. Samtidig skal det være nemt for holdets mekanikere at udskifte en enkeltdele, kommer der en langsom Lamborghini i vejen og flår en forskærm af eller andet – vel at mærke uden, at det kan ses på designet, hvis den nye del ikke sidder 100% som den erstattede, hvilket i sagens natur kan være en udfordring i kampens hede under et racerløb, hvor hvert sekund tæller.

Gennem løbende dialog både via layout-forslag på e-mail, over telefonen og ved en række møder var »holdet bag holdet« helt tæt på den kreative proces hos BrandFactory, og fik valgt de flotteste og bedst egnede løsninger til det endelige design på raceren, som ender med to matte bundfolier i kontrastfyldte farver med sponsorlogoer i blank folie oven på, så de fremtræder tydeligst muligt – uden at gå på kompromis med det overordnede design.

En proces, som Søren Jönsson ikke lægger fingre i mellem om betyder meget for ham og for holdet: »Det har været en meget positiv proces, specielt med Thomas Vinther, men også med Janne som tovholder, vi har virkelig følt, at vi er blevet taget seriøst og entusiastisk«.

 

Racerbil

Kompetencer i spil

Carwrap

Håndværk i særklasse

Men for at et design kommer til sin fulde ret, kræver det passionerede og dedikerede folk bag, som kan deres håndværk til fingerspidserne, når bilen skal indpakkes i folierne – specielt med en bil som Sørens, som på ingen måder er standard, og hvor alt derfor skal udføres i hånden, tilskæres undervejs og tilpasses ned til mindste detalje.

Vores montører Thomas og Anita, som har været en del af vognmontagen gennem mange år og har et ekstraordinært øje for detaljerne, og vores super dygtige elev Mathias, formåede at vække designet til live med deres praktiske forståelse, viden og erfaring, hvortil Glen Sivertsen, som er Team Manager, knytter denne kommentar: »Jeg bliver nød til lige at sige en ting: Det er et aldeles fremragende håndværk der er lavet«.

Bilmontage
Team Hyundai Danmark

Far og søn til testkørsel i Sverige

Vores Art Director, Thomas, fulgte bilen tæt helt fra før lakken tørrede hos autolakøren og der derfor kun var sparsomt billedmateriale af bilen at arbejde ud fra til den rullede ud til de første testkørsler i Sverige i sine nye klæ'r.

Sammen med sin 7-årige søn, som havde kigget nysgerrigt over skulderen undervejs fra det sekund han hørte om fars nye, spændende opgave og kommet med idéer og input, tog de turen over sundet for at se bilen »live«, mærke suset og dufte benzinen. En stor oplevelse at kunne se idéer og tanker forvandlet til virkelighed.

Til stor tilfredshed for de to, men også for Team Hyundai Denmark, som skabte opsigt på racerbanen også blandt de andre testkørende teams, som så imponerede til, da raceren rullede sine første runder i sine nye, iøjenfaldende klæ'r.

Jönsson Consulting A/S
  • 5 gode tips til en succesfuld messe

    Blog

    Messer kan være en effektiv metode til at skaffe nye leads og skabe interesse for dit brand og dine produkter – hvis det altså gøres rigtigt. Sørg for at få mest muligt ud af det ved at følge disse fem gode råd.
  • Er din firmabil en del af din branding

    Blog

    Bilindpakning og dekorationer på køretøjer er en af de mest effektive metoder, når du vil øge kendskabet til dit brand – og så er det endda også en af de mest økonomiske. Vil du læse mere om alle fordelene?
 ? 
Kan vi hjælpe?