NYT TOTALKONCEPT MED FOKUS PÅ KUNDEOPLEVELSEN

EFFO

FULD FART PÅ I BEHAGELIGT TEMPO

Den færøske benzinkæde Effo får nyt totalkoncept med øget fokus på den gode kundeoplevelse

Det er mange år siden, at en benzintank blot solgte, ja, benzin. I dag er der oftest også mulighed for at købe alt fra hotdogs over mobiltelefonopladere til værtindegaver. Det kan skabe et rodet indtryk i butikkerne – og netop derfor søgte den færøske benzinkæde Effo hjælp hos BrandFactory. Ønsket var at skabe et totalkoncept og en modernisering af butikkerne, hvor fokus i langt højere grad skulle være den gode kundeoplevelse med bl.a. nyt mad- og kaffekoncept og behagelige omgivelser at sidde i.

Effo ønskede en leverandør, som kunne komme med kompetent og veldokumenteret viden om, hvordan butikker kan gøres mere indbydende og imødekommende for kunderne. En viden, som skulle udmønte sig i, at kunderne udover at tanke benzin og fortage småindkøb, skal mødes af omgivelser som indbyder til, at man – i roligt og behageligt tempo – har lyst til at blive i butikken og nyde sin mad eller en god kop kaffe.

Langdistanceforholdet blev en succes og de tre butikker
i Saltangará, Klaksvik og Skalabotn har fået en visuel makeover med mærkbar effekt:

Skal vi også hjælpe dig?

Carsten Godsk Jørgensen

Carsten Godsk Jørgensen

Project Manager

+45 2019 4544 cgj@brandfactory.dk

EFFO øgede omsætningen med op til 42%

»Efter den første nysgerrighed havde lagt sig, lavede vi en sammenligning med 2018. Der var generelt en fremgang på vores stationer, men de nyrenoverede stationer fik klart forrest med en fremgang i omsætningen på henholdsvis 10%, 36% og 42% – så virkelig et positivt samlet resultat, som vi er ret tilfredse med«.

Hilmar Sam Lamhauge
Retail Manager, EFFO

Butiksindretning, konceptudvikling, Effo

Som en fisk i vandet

BrandFactory er som en fisk i vandet med den type opgaver, og trækker på mangeårig erfaring indenfor butiks- og konceptudvikling. Vi ved, hvordan den gode kundeoplevelse kommer i fokus. Intet overlades til tilfældighederne og hver detalje blev vendt og drejet, inden konceptet blev designet og visualiseret i 3D, så Effo kunne se det tætteste på et 1:1-visualisering man kan komme uden en decideret ombygning.

Med god rådgivning fra BrandFactory i forhold til de valgte løsningers muligheder og fordele tilpassede vi i samarbejde med Effo det oprindelige oplæg, så det stod helt skarpt og opfyldte samtlige krav til såvel de fysiske rammer som visuelt indtryk.

ET SUCCESFULDT LANGDISTANCEFORHOLD

Efter endelig godkendelse af design- og butikskonceptet overtog vores projektledere – og med lidt længere til lokationerne stillede det store krav til god planlægning og projektstyring. Både montører og projektledere arbejdede løbende på Færøerne og sikrede en smidig proces gennem hele forløbet. Effo fik leveret alt fra lys, kaffeøer, inventar og diske med og uden køl, som blev produceret og fragtet sikkert til Færøerne, hvor vores montører stod klar til at montere dem.

Montage, effo, konceptudvikling

Kompetencer i spil

Konceptudvikling, cafemiljø, effo

Skal vi også hjælpe dig?

Skal vi også hjælpe dig med udvikling af et butikskoncept, som flytter din forretning? Og skal dit brands visuelle identitet synliggøres, så det får den opmærksomhed, det fortjener? Så kontakt Carsten.

Carsten Godsk Jørgensen

Project Manager
+45 2019 4544
cgj@brandfactory.dk

  • Er din firmabil en del af din branding

    Blog

    Bilindpakning og dekorationer på køretøjer er en af de mest effektive metoder, når du vil øge kendskabet til dit brand – og så er det endda også en af de mest økonomiske. Vil du læse mere om alle fordelene?
  • DEN FYSISKE BUTIK ER UMAMI

    Blog

    Umiddelbart kan det lyde som noget sludder. Men der er noget om snakken: Den fysiske butik er – eller bør være – dét, som den digitale butik ikke er. Den fysiske butik er den »umami«, som man ikke kan opnå online.
 ? 
Kan vi hjælpe?